El Eco
El Eco
- 12 jaar en ouderangst
'Een intiem, observerend portret dat je meevoert naar een andere wereld, een andere levensstijl, een ander tempo.'
Trouw'Liefdevol, gevoelig, documentair portret.'
VPRO CinemaDeze wonderschone documentaire (publiekslieveling op het IDFA en bekroond voor Beste Documentaire en Regie in Berlijn) neemt je mee naar het paradijselijke El Eco in Mexico.
Hier, hoog boven op een heuvel, heeft een kleine gemeenschap zich genesteld te midden van uitgestrekte natuur. De mannen werken veelal buitenshuis, waardoor de vrouwen en kinderen het ritme van het leven bepalen. Een documentaire waarin je verdwijnt als in de allerbeste speelfilm.
Montse, Luz Ma en Sarahí zijn de betoverende hoofdpersonen, die je niet anders dan in je hart kan sluiten. Hoewel ze nog jong zijn, dragen ze al grote verantwoordelijkheden. Stoere puber Montse zorgt met onvoorwaardelijke toewijding voor haar oude oma, Sarahí schittert als lerares voor de kleintjes met haar opmerkelijke kennis en aanstekelijk enthousiasme, terwijl Luz Ma met één blik meer emotie overbrengt dan menig bekende actrice. Een intiem pareltje van een film, waarin je de liefde en warmte letterlijk kan voelen. Een film die de essentie van leven en opgroeien raakt; een groot en intens avontuur.
Tatiana Huezo werkte vijf en half jaar aan deze film en levert samen met haar fabuleuze cameraman, een onwaarschijnlijk mooi gefilmd meesterwerk af. Na afloop verlang je enkel terug naar deze unieke plek, alsof je heel even in een paradijs vertoefde…
Bekijk op IMDB
Nu & Binnenkort
-
The Gold Rush (4K Restoration)
SneeuwklassiekerDe Little Tramp (Charles Chaplin) zoekt zijn geluk in de goudmijnen van Klondike. Klassieker vol scènes die later onsterfelijk zouden worden. -
Let the Right One in
SneeuwklassiekerGelaagde Zweedse tienervampierfilm over twee eenzame zielen die verlangen naar liefde en acceptatie. -
The Shop Around the Corner
SneeuwklassiekerRomantische kerstklassieker over twee collega's die zonder dat ze het weten ook al jaren hechte penvrienden zijn.







